Paradisedeltakerne fortjener ikke plasseringen sin.

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


 

Jeg har fått mange spørsmål den siste tiden om både hva jeg mener om de som deltok på årets Paradise Hotel, hva jeg mener om valgene deres og hva de velger å gjøre i etterkant. Jeg har egentlig distansert meg fra de fleste spørsmålene, for jeg tror veldig mange glemmer at de er mer enn bare Paradise-deltakere. Disse menneskene har eksponert seg selv noe enormt, og deltakerne har en enorm mulighet til å skape seg noe under perioden. Det dukker stadig opp kommentarer av folk som mener at de som velger å starte blogg blant annet ikke fortjener den plasseringen de får. Men dette er noe som skjer hvert eneste år, og det er jo genialt av de å starte opp når de allerede er så i vinden som de er når programmet går på TV. 

Men som med alt annet så kommer det en tid etter. Det kommer en hverdag, og hverdagen kommer hardt, fort og den blir brutal. For plutselig så står man på bar bakke, og det vil de fleste merke. Jeg liker ikke å si at man ikke fortjener plassen sin eller at man får mye gratis, for det legges ned et stykke arbeid uansett. Samtidig så vil man på et tidspunkt måtte finne på noe annet, for deltakelsen slutter på et tidspunkt å være spennende for folk, og det er da man må begynne å skape. Det handler nemlig ikke om å ikke fortjene, for det gjør alle som jobber for å oppnå noe. Alle må på en måte skape seg noe annet, for det kommer nye deltakere og kaprer den såkalte “Paradise-tittelen” neste år. Men bransjen trenger nye fjes, og ingen fortjener ikke noe mer eller mindre. 

Jeg håper bare alle nye bloggere velger å signere Sunn Fornuft-plakaten.

// Marty

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *