Er jeg et dårlig forbilde fordi jeg kler meg som jeg gjør?

Categories Outfit

Er det noe jeg elsker, så er det å surre rundt i min egne, lille verden. Bestående av tekstiler, snitt og farger. Jeg elsker å svirre rundt i butikker for å hente inspirasjon, skrolle nedover inspirasjonskontoer på nettet og se på gatemote. Jeg har aldri kledd meg i noe på andres bekostning, og jeg har til tider ville kledd meg i alt annet enn alle andre. 

Når jeg var liten lagde mamma en regel om at jeg måtte finne frem klær kvelden før, fordi hun visste det ville bli et kaos morgenen etter. Jeg kunne gå med bobledress og høye heler. Pappas t-skjorte og mini skjørt. Mammas BH og prinsessekjole. Jeg har alltid likt å uttrykke meg gjennom klær, og føle meg komfortabel.
For min del fungerer det nesten som et skjold av selvtillit. 

Det følger meg nå også. Jeg kler på meg selvtillit, og dagen kan være ødelagt hvis jeg føler at ting ikke er som det skal. Jeg trenger overhode ikke alltid være i kledd noe “fint”, for jeg kan like godt ønske å være on point med treningstights og hettegenser. 

Garderoben min består av ALT. Jeg kjenner alt, og til tross for en rekke bomkjøp vet jeg alltid hva som finnes i klesskapet. Uansett hvor kaos det er, har jeg full oversikt over hvor alt ligger. Jeg kjøper mye brukt, og blir mer og mer kritisk når det kommer til hva jeg kjøper, eller investerer i. 

Her om dagen fikk jeg en kommentar om at jeg var et dårlig forbilde fordi jeg kledde meg som jeg gjorde, med tanke på at jeg brukte altfor dyre klær. Jeg har tenkt på dette i flere dager, og kunne ikke la være å skrive om det. For det første hadde jeg kun på meg klær kjøpt brukt på bildet, men hadde det egentlig spilt noen rolle? 

Jeg er ekstremt opptatt av at man ikke skal føle et press på hvordan man skal se ut eller kle seg, men går man ikke litt langt hvis man skal begynne å påpeke hva en annen har i garderoben sin? 

Jeg har aldri lagt ut pris på noe som helst, og det tror jeg ikke at jeg kommer til heller. Eller jo, jeg la ut dette innlegget, om at hele antrekket kostet 119,- brukt. Mye for å vise at man kan kle seg trendy for en veldig fin pris. For man trenger overhode ikke å ha en eksklusiv garderobe for å kle seg fint, behagelig eller for å følge hva som er på moten. 

Har min garderobe noe å si for min, eller din verdi?

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

 

// Marty

8 kommentarer

8 thoughts on “Er jeg et dårlig forbilde fordi jeg kler meg som jeg gjør?

  1. Jeg synes du kjører bra klesstil. Du sier selv at det er på en måte selvtilliten din. Det synes jeg er bra. Du går med klær som kanskje mange drømmer om, men de har ikke sterk nok selvtillit til det. Du er et bra forbildet!

  2. Garderoben har virkelig ikke noe og si for andre sis verdier. Man kan kle seg ganske moteriktig selv om det er billig eller dyrt.
    Jeg finner selv mye selvtillit i klær. Og hadde en fin diskusjon med noen venninner om dette. Jeg har for eksempel kun en joggebukse som kommer fram når jeg er syk. Ellers så er jeg veldig forsiktig med hva jeg har i skapet for klær har SÅ mye og si for humøret selv om man ikke er klar over det selv.
    Klær har så mye og si om osen man ser på seg selv og føler seg.

  3. Jeg syns deg og din blogg er en utrolig fin inspirasjonskilde for meg og andre! Jeg syns det er flott at du oser av selvtillit for det har vært med på å styrke min egen. Tusen takk for at du er du, det er med å hjelpe andre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *