Jeg har den siste tiden bestemt meg for å forsøke å akspetere kroppen min. Til tross for dårlige dager, forsøker jeg å akseptere, føle meg bra, for ikke snakke om fin. For noen dager siden skrev jeg et innlegg om at jeg utfordret noen i klesbransjen til å fremme sunne, ekte og gjenkjennelige kropper. I dag morges våknet jeg av dette innlegget på Kappahl sin Instagram, og jeg kunne ikke gjøre annet å juble. Altfor ofte fremmer klesbransjen usunne og ugjenkjennelige idealer, og jeg jubler både som kunde, blogger og klesentustiast. For det er faen meg på tide at noen tør å trå ut av rammene, og vise noe vi kan kjenne oss igjen i!

Disse idealene fremmer et gjennomsnitt og noen kropper som vitner om en styrke og trygghet, og jeg er så takknemlig! Disse kule damene tar et så viktig og nødvendig steg for så mange. 

Kropp er så individuelt og finnes i absolutt alle farger og fasonger. Det er ingen bransje som skal sette en standar for hvordan jeg, eller vi skal se ut. 

Tusen takk for at dere viser et mangfold av farger, størrelser og kropp.

I dag digger jeg meg selv, takket være dere.

// Marty

 

1 kommentar

1 thought on “Tjukke damer

  1. Du skriver i dette innlegget, med overskriften “Tjukke damer”, at du ønsker at klesbransjen skal fremme sunne, ekte og gjenkjennelige kropper. Mange tjukke kropper er sunne, ekte og gjenkjennelige for mange kvinner. Men det samme gjelder mange tynne kropper. For de som er naturlig slanke, er ikke tjukke kvinner mer sunne, ekte og gjenkjennelige en slanke, smale kropper. Fremstillingen din her blir med andre ord litt skjev og lett å misforstå, selv om jeg tror jeg skjønner poenget ditt. Du skriver at du vil ha “et mangfold av farger, størrelser og kropp” – og her kan jeg si meg helt enig. Jeg mener at litt av alt, mange forskjellige kropper, er en bedre illustrasjon på “virkeligheten” enn det å kun ha store eller små modeller i front.
    Når det er sagt, så synes jeg Lindex er godt på vei når det kommer til dette. Sjekk ut: http://www.lindex.com/no/campaign/bra-volution/
    Ha en fin dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *