Er du alene på 17.mai?

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️


 

17.mai nærmer seg med stormskritt og jeg skal ærlig innrømme at dette er det første året jeg oppriktig gleder meg til den store dagen. Som liten sov jeg nesten ikke dagene før 17.mai, og jeg sluknet altfor tidlig på selve dagen. Det var så mye som skjedde, så mange sommerfugler i magen og en vanvittig glede knyttet til feiringen. På et tidspunkt så forandret mye seg, og sommerfuglene forandret seg til en tung klump. Plutselig følte jeg at jeg var den personen i hele landet som hadde det verst, dårligst og som hadde færrest mennesker å være sammen med. Jeg oppfattet at alle andre hadde det mye kulere enn meg. 

For 2 år siden fikk jeg faktisk så panikk at jeg måtte rømme fra toget, og jeg sov resten av dagen.
Alt handler rett og slett om at jeg føler at alle andre har det så mye bedre, at alle andre har mange flere å være sammen med og så mange flere invitasjoner.

I år har jeg tatt totalt avstand fra forventingene, hvert fall så langt det lar seg gjøre. Jeg har valgt å gjøre noe helt annet enn jeg vanligvis pleier, og jeg har valgt å legge forventingene til hvordan jeg burde ha det og burde gjøre til side. 

Dessverre, så vet jeg at det er altfor mange som føler det sånn som jeg gjør. Jeg har derfor lyst til å si at hvis du er i Skien, Larvik eller Porsgrunn, så er du hjertelig velkommen til å se på 17.mai toget med meg, ha pølse-konkurranse og synge nasjonalsangen for alt det er verdt. Jeg kan garantere deg at det blir veldig hyggelig, det blir nok ikke feiringen med mest champagne og sprell, men jeg tror det kan bli ganske så bra. 

Jeg gleder meg og jeg håper du får en fantastisk feiring, på din helt egen måte. Og hvis du føler at du ikke er invitert eller inkludert – Husk at du ikke er alene. Det er ingen andre enn oss selv som lager forventinger og forhåpninger – Og Instagram er fake. Det finnes faktisk ingen oppskrift på hvordan man feirer 17.mai. 

For min del må vi gjerne starte dagen med å gå en tur i skogen!

Send meg gjerne en melding HER. 

SPRE GJERNE ORDET.

 

// Marty

10 kommentarer

10 thoughts on “Er du alene på 17.mai?

  1. Du er virkelig en jente, med hjerte av gull!! Tusen takk for alle de gode ting du sier, som du gjør og alt ❤️

  2. Fantaisk insjativ ❤️ Skulle gjerne feiret med deg men er i Oslo uten muligheter til å gå 😅 Kos deg/dere masse!

  3. Hei.
    Du har et stort varmt hjerte, for en flott jente du er.
    Håper du får en fantastisk flott dag. 🙂

  4. Jeg er russ i år. Og har ingen å være med. Vil egentlig bare hoppe over 17.mai, selv om det egentlig skal være den beste dagen i hele russetiden. Og ja, jeg kan droppe å være russ den dagen, men det er så mange forventninger og forhåpninger fra familie. At det er i år jeg er russ, og at jeg skal ha det gøy.
    Jeg har ikke fortalt dem at jeg egentlig ikke har noen russevenner å være med i RT. Jeg er så ensom

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *