Fake bitches

Categories Tanker 💭

 

Jeg kom akkurat over en artikkel publisert av “De Nye”, som visstnok er en slags underlinje til bladet “Det Nye”. Innlegget handlet om at alle “fake” jenter ødelegger for oss naturlige. Jenta som hadde skrevet innlegget skrev at kjæresten hennes syntes en “fake” jente på TV var så pen. Hun hadde argumentert med at jenta på TV, som visstnok hadde fikset på mye, opprinnelig kunne være pen, og at hun var mer sminke og extensions enn menneske. 

Personlig er jeg ingen tilhenger av at folk endrer på seg selv. Jeg er en av de som mener at det ikke burde være greit å reklamere for inngrep, og at man er nødt til å tenke på påvirkningskraften man har. Men jeg syntes heller ikke at det burde være greit å rakke ned på andre – Og tvile på deres verdi som menneske. 

Ingen ødelegger for meg fordi jeg velger å ikke endre på meg selv, og til tross for at jeg personlig velger å ta avstand, gir det meg ingen grunn til å kalle andre for “fake” eller dårlige mennesker. 

Jeg er av den oppfattelsen av at det er en grunn til at folk tar disse valgene. Personlig har jeg vurdert det litt for ofte, men sitter igjen med konklusjonen om at det ikke hadde fått meg til å føle meg noe bedre. Alt for ofte tenker jeg at jeg hadde vært lykkeligere hvis jeg hadde veid mindre, hatt større lepper, lenger hår og smalere midje. Samtidig så vet jeg at min verdi ikke måles i noe av dette, og at ingen andre sin verdi heller måles i det. 

Vi kan jo mye heller stille spørsmål om hvorfor så mange av oss tenker akkurat disse tankene, og gå i oss selv å jobbe med det, fremfor å legge vår egen usikkerhet i hendene til noen andre. 

Det handler ikke om at man opprinnelig kunne vært fin. I bunn og grunn tror jeg at alt handler om selvtillit og selvfølelse. Jeg tror ikke nødvendigvis at større pupper løser problemet, men jeg tror hvert fall ikke å rakke ned på andre på en slik måte det ble gjort i dette innlegget er løsningen. 

Jeg forsøker konstant å lære meg at det er hvordan jeg har det selv som teller, og jeg mener oppriktig at man heller skal ta en real oppvask av selvfølelsen og personen man tror man ser i speilet fremfor å endre på seg selv. 

Men. INGEN har mindre verdi på grunnlag av valgene de har tatt, hvordan de ser ut og hvem de er. 

Jeg syntes vi jenter skal slutte å kalle hverandre for “bitch”, fremfor å kritisere hvor lange vipper, hvor store lepper eller smale midjer hverandre har. 

Hvis vi jenter heller kan ta oss sammen, fremfor å kalle andre for stygge, ubrukelige og fake, så er jeg faktisk sikker på at mange av oss hadde følt oss bedre. 

Vi skaper vår egen usikkerhet, og jeg er lei av det. Vi er så ressurssterke som vi selv gjør oss, og vi dyrker ikke oss selv på andres bekostning og på å se ned på andre. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty

3 kommentarer

3 thoughts on “Fake bitches

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *