Idag er en sjukt blurry dag, fin, men blurry. 

 

Tankene mine spinner. Jeg vet ikke hvor. Eller hvorfor. Dager som idag er så rare. Jeg eksisterer, men føler at jeg står ved siden av meg selv. Ironisk? Ja. Nærmest latterlig. Teit. Jævlig teit. Jeg vet at noen syntes det er rart at jeg banner. Jeg syntes ikke det er rart. Det faller seg bare inn, her og der.
Jeg vet ikke om du selv har hatt en av de dagene der du føler deg helt ut av deg selv? Jeg har det idag. Jeg har det bra, så absolutt. Det er mer som en klump i brystet som ligger og ruger. En klump jeg ikke tørr å navngi i frykt for at den skal eksplodere. 

Hva er det jeg vil? Bort? Hjem? Aller helst vil jeg legger meg under dyna og bli der. Tulla. Bare tanken gjør at jeg nesten vil felle en tåre. Jeg kjenner allerede på ensomheten jeg vet da vil banke på ruten og fortelle meg hvor ubrukelig jeg er. 

Jeg har så mange spørsmål. Jeg har så mange tanker. Det hender jeg møter mennesker og blir stående etterpå og tenke på hvor alt kom fra. Hvor smilet, latteren og den sinnsykt hyggelige tonen kom fra. Ikke misforstå meg, det er meg, det er bare rart å føle at man står ved siden av seg selv og ser på det påklistrede ansiktet som hele tiden er sånn. 

Okei. Nå skjønner sikkert ingen hva jeg babler om. Samtidig gjør det ingenting, for det er min dagbok. Der jeg raser, ler, deler og griner. Jeg gråter ikke så ofte faktisk. Jeg gråter når jeg er forbanna, og det er irriterende. Når jeg er sint skulle jeg ønske at jeg kunne være tøff, at jeg beholdt masken og klarte å slå i bordet uten å legge så himla mye følelser i det. 

Nei, jeg er ikke sint. Da hadde jeg ikke sittet her og surra dere inn i tankene mine. 

Nå skal jeg hjem til familien, og jeg gleder meg. 

Jeg håper dere har hatt en fin dag! 

 

// Martyparty

1 kommentar

1 thought on “Tankespinn

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *