Mitt kommentarfelt

Categories Tanker 💭


 

Hei der! 

Jeg håper helgen har vært fin og at uken har startet bra. Jeg har i utgangspunktet ikke hatt noen planer om å utdype noe om kommentarfeltet mitt, men har tenkt meg om og har lyst til å dele allikevel. Jeg får mye kommentarer og er ALLTID interessert i en god debatt. Jeg skriver om mye jeg vet folk ikke er enige i, og som jeg vet mange har meninger om. Jeg ønsker å dele og ikke minst skrive om mer enn hva jeg har på meg og hva jeg spiser. Jeg ønsker en god miks av hverdag og debatt. For min del er det viktig å være åpen, både om hvordan jeg har det og hva jeg mener. 

Jeg er 19 år, uviten og uredd. Kanskje litt for uredd av og til. Eller, det er ikke helt sant, for ofte er jeg så redd at jeg kun har lyst til å forsvinne. Fordi jeg er redd. Redd for hva folk tenker om meg, at folk ikke skal like meg og at folk syntes jeg er dum. Frykten for å ikke være god nok, slår ofte inn. Selv når jeg skriver om det å være god nok. Jeg er fullt klar over at jeg skal lære og erfare mer, og det er jeg evig takknemlig for. 

I mitt kommentarfelt finnes det troll, noe det gjør i de fleste kommentarfelt. Først og fremst har jeg i utgangspunktet ingenting med mine egne kommentarer å gjøre, rett og slett fordi jeg ikke alltid er mottakelig for å få slengt i trynet hvor stygg og ubrukelig jeg er. Som sagt ønsker jeg å fremme en god og sunn debatt, og den kommer jo ofte av at folk ikke er enige – Så jeg ønsker jo at folk skal kommentere, diskutere og få ytre seg. Men jeg har ikke et behov for at folk skal ytre seg usaklig og anonymt. 

 

“At Håkon på 67 år syntes jeg er en dum fitte er liksom ikke det som gjør vondest”
 

Jeg har full forståelse for at mange tror de kjenner meg gjennom min blogg, men jeg er så mye mer enn de ordene og bildene som kommer frem her. Jeg hyler og hoier på ishockeykamper, jeg sitter på fanget til mamma og jeg sovner på baderomsgulvet. Jeg er ikke bare høyt og lavt, sterk og tøff. Tro det eller ei, men det hender jeg også har behov for å bare være Martine på 19 år. 

Ofte skjønner jeg hvem som kommenterer, og jeg skjønner ofte at det er mennesker jeg vet hvem er. At Håkon på 67 år syntes jeg er en dum fitte er liksom ikke det som gjør vondest. Det som gjør vondest er når jeg skjønner at menneskene jeg møter på butikken, som jeg har gått på skole med og følger på Instagram ønsker meg vondt. 

Det hender at folk spør hvorfor kommentarene deres ikke blir godkjent, og først og fremst så godkjenner jeg ikke selv. For det andre, har ikke hvordan jeg ser ut noe med debatten å gjøre. For det tredje, så blir alle kommentarer med fullt navn godkjent – Uansett hva det står og hvem du er. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: Martinehalvs

// Marty

 

 

 

7 kommentarer

7 thoughts on “Mitt kommentarfelt

  1. Du virker så utrolig herlig! At noen mennesker vil andre vondt er for meg uforståelig. Vi skal heie hverandre frem, men det er tydeligvis vanskelig for de som ikke en gang klarer å heie på seg selv. Stå på med bloggen, er sikker på at du når langt!

  2. Jeg tipper det er folk som bare er misunnelig på hvor flink du er jeg Martine 🙂
    Stå på og tenk heller på alle de herlige som kommenterer på bloggen din 🙂

  3. Reagerte på kommentaren til Håkon 67 år. Det må være en dårlig representant for oss eldre. Selv er jeg 70 og kan ikke tenke meg og si noe slikt til en 19 år gammel jente. Jeg kjenner deg ikke men du ser jo søt ut. Det er mye misunnelse og som blogger er du jo litt utsatt for andres meninger. Du må jo kunne ha dine meninger uten slike ord.
    Håper dagen din blir bra

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *