Hore

Categories Outfit


 

I går entret jeg premierefesten til Skjønnheten & Udyret i denne t-shorten og uten BH. Du lurer kanskje på hvorfor? 

Vel.

Jeg har laget denne t-shorten fordi jeg er lei. Fordi jeg er lei av at jenter blir både kalt og stemplet som horer. Fordi hore er et skjellsord altfor mange av oss slenger rundt oss. Skjønnheten & Udyret er en fantastisk film, og Belle som er prinsessen i filmen representerer så mye mer enn det å være en Disney-prinsesse. Hun representerer godhet, det å være uredd og ha mot. Godhet til å se andre, hjelpe andre og ha et åpent sinn. Hun er uredd fordi hun ikke skremmes av det som er annerledes, fordi hun ikke ser ned på noen og fordi hun ikke er redd for å prøve noe nytt. Mot til å være annerledes, gå mot strømmen og ha troen på seg selv. 

Både vi jenter og gutter har mye å lære av dette, for mange av oss bærer rundt på en holdning som handler om å rakke ned på andre, og se ned på andre. Hore er et av de ordene jeg ofte får slengt etter meg, uten at jeg kan fatte og begripe hvorfor. Jenter er nemlig ikke horer fordi de gjør noe annet enn andre, fordi de ser ut annerledes enn alle andre eller fordi de ligger med mange. 

Det gjør vondt langt inne i hjertet mitt når vi jenter legger oss ned på et nivå der vi omtaler andre jenter som horer. Jeg har et indre ønske om at vi kan starte ett sted, og at vi kan kutte ut noe av drittslengingen vi driver med. Det skal være greit å se annerledes ut, være annerledes eller ligge rundt hvis det er det man ønsker, det finnes nemlig ingen god nok begrunnelse til å kalle andre som horer. Og hva tjener vi egentlig på det? 

Vi burde holdes oss for gode til det. Jeg skal bruke denne t-shorten masse, for jeg har et ønske om at den statuerer et eksempel på hvor håpløst det er å kalle andre det. 

#Horeout 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs 

 

Er du keen på én t-shorte til deg selv? Send meg mail på [email protected]

// Marty

6 kommentarer

6 thoughts on “Hore

  1. Martine! Innlegget manglet en link! Linken om hvordan jeg kan få kjøpt en helt lik og ikke nok med det, men kjøpt den gjennom deg! Martine da! Nå må du google deg frem til produksjon av disse. Litt fort, før noen andre gjør det. Jeg mener det! Kom igjen!
    Jeg vil ha en sånn, jeg vil ha en som er helt lik Martine sin. Jeg vil kjøpe den av Martine.
    Skjønner du Maaartine!? Sett i gang. Jeg bestemmer for jeg er eldre enn deg!
    SÅNN…

  2. digger deg og bloggen så sykt mye! du virker som en utrolig grei og smart jente!
    ellers er det veldig gøy med hverdagslige innlegg!
    tenker du å ha spm runde? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *