Singlet, tights og sminkefri

Categories Hverdagskaos 🏃🏼‍♀️

Jeg kom akkurat hjem fra treningssenteret, og gjett hva jeg trente med i dag? 

Min gule singlet OG min fargerike tights, uten sminke. Snakk om å gå ut av min egen komfortsone! Tilbakemeldingene har vært enorme etter innlegget “for tjukk til å trene”, og det er ingen tvil om at folk er enige i at man skal kunne kle seg med hva man vil. For min del, blir det da desto viktigere å ikke holde igjen, og hvert fall ikke på grunnlag av hva andre tenker. Jeg syntes det er viktig at man da faktisk tør å følge magefølelsen, kle seg i hva man vil og at man faktisk bryr seg om sin egen mening fremfor andre sin. Det er ille at noen faktisk får seg til å kritisere hva andre kler seg i, når det faktisk ikke er deres business i det hele tatt. Jeg ser meg hvert fall for god til å bry meg om noen trener i tights, joggebukse eller stilongs. 

Jeg stiller meg selv spørsmål om det finnes normer og regler som går ut på hva jeg, som ser ut som jeg gjør kan bruke, og hva du, som ser ut som du gjør kan bruke. Jeg lurer også på hvem som eventuelt er med på å lage disse reglene? Kroppen skal ikke definere deg som person, og identiteten din ligger heller ikke i kroppen din – Hvis du ikke velger det selv. Min gule singlet er ikke hvem jeg er, men hva jeg ønsker å fremstå i. Identiteten min er hvem jeg velger å være, hva jeg gjør og hva jeg sier. Jeg er meg, jeg velger å trene i singlet og jeg velger å si at det er greit. 

For tjukk til å trene i singlet? Samma det. 

 

Facebook HER – Instagram HER – Snapchat Martinehalvs

// Marty

1 kommentar

1 thought on “Singlet, tights og sminkefri

  1. Hvis noen syntes en person er for tykk til å trene i singlett, er det jo enkelt for dem som har slik mening, start eget studio. Et for de som synes dem er perfekt til å trene på terningsstudio. DRIVE IN treningsstudio, bilen parkert rett utefor vindu slik at du kan trene på tredemølle og glede deg til du skal kjøre hjemm igjen.
    Ka fan e galt med å jogge i steden for treningsstudio? Når du jogger ser du kun de som er perfekt til å jogge.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *