Til Isabel Raad

04.02.2017 - 12:16 39 kommentarer

Før jeg begynner å fortelle hva jeg har på hjertet er jeg nødt til å gjøre noen ting klinkende klart. 

1. Dette er ikke et personangrep og det er ikke ment som mobbing. Det er ikke kritikk av deg som menneske. 

2. Du trenger ikke forsvare deg. Det hjelper ikke å sette seg ned i fosterstilling og fortelle din historie. Jeg vil ikke høre en forsvarstale, men vi kan gjerne ha en voksen og seriøs debatt. 

3. Det er ikke nødvendig med flere innlegg angående dette som begynner med at "Hun hater meg" eller "De andre bloggerne ser ned på meg".

Jeg vil påstå at du er den i Norge som bretter mest ut om sine skjønnhetsoperasjoner og at du er den som har minst filter på den fronten. Jeg kjenner deg ikke, og jeg leser langt ifra alt du skriver. Jeg har derimot fått med meg alle inngrepene dine og åpenheten rundt det. Og jeg skal ærlig innrømme at du er flink til å skape spenning! 

Jeg er noen år yngre enn deg, og det er fullt mulig at du ikke har peiling på hvem jeg er. Først og fremst; Det er helt greit. Men! Jeg kan hvert fall fortelle deg at vi er veldig forskjellige. Du har skapt deg en nisje gjennom din blogg, og jeg klarer ikke lenger å holde følelsene mine inne. Jeg er faktisk sikkelig fortvilet. Jeg er fortvilet fordi du fraskriver deg alt ansvar det innebærer når man velger å være en offentlig stemme og blogger. Jeg er sikkelig fortvilet fordi du åpenlyst stadig vekk bekrefter ovenfor dine lesere, og dine fans at du ikke er fornøyd med deg selv. Det er greit, men det er ikke greit at du oppfordrer til en løsning som innebærer å forandre på seg selv som menneske. Jeg vet ikke hvor mange operasjoner du har gjennomført, men du fronter en livsfarlig kamp med det du driver med. Du fronter en holdning som går på at det er greit å ikke være fornøyd med seg selv, og at løsningen er å endre på seg selv. Du kan ikke si i mot meg, og du er nødt til å slutte og forsvare det. Det eneste du forsvarer gjennom at du forstørrer brystene dine, rumpa di og fjeset ditt er usikkerheten din. Det du bekrefter er at du ikke er bra nok som du er, og hvilke signaler sender det til dine lesere som i stor grad er barn? 

Det er fullt mulig at du ikke ønsker å være et forbilde, men tittelen som forbilde velger man ikke selv. Det er en tittel som de som følger velger, og det er faktisk ditt ansvar og bære den tittelen. Jeg så at du hadde skrevet at du føler at du ikke kan legge ut bilde av deg selv i bikini når du er på ferie fordi du da er et dårlig forbilde. Det er helt feil, og det er ikke det det handler om. Resten av Norge legger også ut bilder av seg selv på ferie, og vi må begynne å si at vi gjør fordi vi er fornøyde med bildet og fordi vi ønsker bekreftelse. Jeg forstår godt at du er fornøyd med din opererte rumpe, det er bare synd at det er det som må til for at du skal bli fornøyd. 

Jeg ønsker ikke empati og jeg ønsker absolutt ikke å angripe deg, men i og med at vi begge blogger, så tenkte jeg vi kunne blogge om det. Jeg er veldig spent på hva du mener, og på hva du syntes. Som sagt, så trenger du absolutt ikke å forsvare inngrepene dine. Husk også at det er de jeg sikter til, ikke deg som person. Det er fullt lov å innrømme at man har driti seg ut, og ikke la dine verdier gå på bekostning av de som vokser opp. De som ser opp til deg. De som vil bli som deg. 

 

Følg meg gjerne:

Facebook: HER
Instagram: HER
Snapchat: Martinehalvs

 

// Marty

 

39 kommentarer

Fredrik Trøan Johansen

04.02.2017 kl.13:07

Hei Martine!

Er så hjertens enig med deg i dette, når man har en blogg blir man uansett et forbilde og en inspirasjonskilde for mange, mange mennesker. Da er det meget viktig at du har god nok innsikt til å forstå hvor stor påvirkningskraft du har på dine lesere. I dag er det lett å bli påvirket av noe man leser på nettet, ofte fra ukritiske nettsider med dårlige kildegrunnlag. Det kan bli skummelt i lengden, og mangelfull eller feil kunnskap er ofte med på å legge grunnlaget for skjeve beslutninger. Kjempeflott innlegg Martine, deler dette videre! Stå på! :-D

Mvh. Fredrik/Mittlivmedasperger!

04.02.2017 kl.13:17

Ka med Sophia Elise og sine operasjoner da? Skal du skrive et slikt innlegg om henne og?

M

04.02.2017 kl.13:35

Hvis du ønsker en diskusjon og voksen samtale, er du nødt til å ha det. Dette innlegget kommer aldri til å bli en diskusjon, når der du diskuterer og kritiserer er personen du vil diskutere med. Budskapet er fint, men herskermetoden du bruker er ikke pen. Du går direkte til et personangrep og du viser tydelig at du ikke er inntressert i en diskusjon, når du poengterer at "det er ikke greit", dette blir det aldri diskusjon av, dette kan ikke bli en saklig diskusjon eller voksen samtale, når du ikke starter den sånn. Det kan aldri bli en diskusjon når di poengterer at du ikke er åpent for et annet syn og perspektiv på saken.

Dette var ikke pent å lese, forestill deg hvis du hadde lest det samme

om deg, det finnes ikke diskusjon i dette innlegget, det går en vei, og eneste måten hun kan "diskutere" på, er ved å forsvare seg selv, dette er et angrep. Du kan prøve å lese gjennom 3x2ganger, 3 dager mellom før du poster noe som dette.

Aleksandra

04.02.2017 kl.14:19

Så slitsomt å lese innlegg etter innlegg om hvor grusomt det er å operere seg og hvor feil det er å være åpen om det. Jeg har ikke operert kroppen min, selv om jeg har hatt slike tanker er det ikke fordi jeg leser om det på blogg. Det handler om hvordan du velge å se på deg selv og hva du velger å gjøre med det burde man vel ha egen hjerne til. Hvis en blogg kan få noen til å endre sin mening eller i verste fall få en person til å utføre en operasjon er de rett og slett mennesker som har null dømmekraft og ingen fornuft. Hva er problemet? Vi lever i 2017 for guds skyld! Synes det skal være helt innafor å dele akkurat det man ønsker å dele, forbilde eller ikke. Jeg synes det blir helt feil å si at noen enkelt personer som tilfeldigvis har en veldrevet blogg og en inntekt som gir de mulighet til å endre på ting som plager de for å føle seg bedre skal hele tiden bli sett ned på og fortalt hvor dårlige mennesker og forbilder de er fordi de velger å gjøre dette og være åpen om det. At du er fornøyd med deg selv og synes det å endre på kroppen sin er et tegn på usikkerhet og en bekreftelse for unge om at det er greit å ikke være fornøyd med seg selv er jo helt patetisk. Selvfølgelig er det ikke slik at alle er 100% fornøyde med seg selv, hva for et eventyr er det dere lever i? Tør du å si at du er 100% fornøyd med deg selv og om du hadde fått lov til å endre på hva som helst med kroppen din helt gratis så ville du takket nei? Om det om å få større bryst, større rumpe, større lepper, drømmekroppen din eller så lite som tannbleking? Tannbleking er også å fikse på utsendesitt da ikke glem det, selvfølgelig ikke like stort inngrep som en operasjon, men hvorfor orke det hvis man hele tiden må leve med en filosofi om at "det er ikke greit å ikke være fornøyd med seg selv, så jeg skal ikke gjøre noe av dette fordi jeg MÅ være fornøyd med meg selv akkurat som jeg er født". Og disse barna du snakker om som leser bloggen og ser opp til henne. Har de ingen foreldre? Er ikke det det foreldrene er til? For å prate med sine barn og få de til å forstå at det ikke er normalt å operer seg 5 ganger i året? Kom igjen da folkens.

Siri

04.02.2017 kl.14:51

Råbra skrevet!!! Du og styleconnection er råe som tørr :-) heier på deg!!

Julie

04.02.2017 kl.16:08

Alle dine tre punkter før innlegget startet er helt urimelige. Punkt 1, du skriver at dette ikke er ment som et personangrep, men hva er det da? dette punktet er bare et punkt for å advare dine lersere, for å redde deg selv fra kritikk ved å påstå at det ikke er ment som et personangrep.

Både punkt 2 og 3 er nesten på kanten til å være dissing, hvor du her skriver at vedkommende ikke trenger å forsvare seg, og at det ikke hjelper å legge seg i fosterstilling og fortelle sin historie. Og ved punkt 3, her hvor jeg tolker det som du nesten disser vedkommende ved de store og tiltalende overskriftene, som hun ofte har på bloggen sin for at flere skal trykke seg inn av nyrsgjerrigher. Hvordan i alle dager kan du mene at dette innleder til en voksen og seriøs debatt? Du innleder absolutt ikke til en voksen og seriøs debatt ved å kritisere, disse og skrive nedlatende om andre mennesker. Du frarøver også vedkommende å komme med en hvis type respons. Dette innlegget kommer du ikke langt med hos meg. Selv er jeg også imot plastiske inngrep, og måten enkelte blogger fremmer det. Men dette innlegget kunne du skreve bedre. Plastisk kirurgi eller ikke, ingen fortjener en slik offentlig uthenging og umoden dissing som du gjørt her. Dette blir for dumt.

04.02.2017 kl.16:19

Jeg forstår at det er lett for dere og skrive ting. Men hvis du skal ta dette opp på en ordentlig måte uten at det skal bli hersende. Spør heller om ett møte med Isabell.

jeg er selv fullt og imot plastisk kirurgi og kan ikke fordra Isabell. Men for at det skal bli ordentlig tror jeg det er lurest og møte ansikt mot ansikt.

Stå på!

04.02.2017 kl.16:28

"Du kan ikke si i mot meg". Wow. Det der er ikke undertrykning av noen andres ytringsfrihet at all?

Det kan ikke bli diskusjon hvis de ikke har lov til å si deg imot. Dette er utrolig ensidig, og utrolig umodent av deg.

04.02.2017 kl.16:39

Jeg er lege, og å være avhengig av plastiske operasjoner er en sykdom.

04.02.2017 kl.16:52

Herrefred, la folk gjøre som de vil. Du vil ikke opperere deg. FINT!

KAN IKKE ALLE FÅ HA SITT EGET LIV OG LEVE DET SLIK DE VIL?

Er så fette lei av at folk skal bable om at det og det er forbilde osv! FUCK DET! Hvem bryr seg? Kan ikke folk bare gjøre det dem selv vil? Om hele verden har lyst til å ha silikon og opperert nese, GUD SÅ FINT! Det viktigste er at vi er snille mot hverandre og aksepterer hverandre som vi er, ikke hva vi gjør med det forbanna utseendet!

MOT til å ta egne valg, MOT til å leve!

Er ikke rart verden suger å leve i for tiden! Får jo ikke gjøre en jævla dritt med seg selv uten å få kritikk!

04.02.2017 kl.17:11

hvis du hadde fulgt med på hva hun faktisk driver med/tenker om dette tema for tiden hadde du vist at hun absolutt ikke "er der" lengre. ikke rart isabel følte hun måtte operere seg når hun fikk så mye stygge kommentarer for sitt utseende etter hun var på tv.

du håper vell på et svar fra hennes side for å kanskje få flere lesere/klikk selv??

04.02.2017 kl.17:13

det var personangrep

Eirin

04.02.2017 kl.17:28

Kan ikke bli mer enig. Dette er så viktig idag, det du fronter her! Det er barn langt ned i barneskolealder som leser blogger, det er skummelt å tenke på hva de plukker opp av signaler! Stå på!! Jeg er dritglad det er sånne som deg som tør å si noe. Som Kristin Gjelsvik sa her om dagen: vi må være fornøyd med den kroppen mamma og pappa har gitt oss. Eller som Gud har gitt oss, for de som tror på ham. Elsker innlegget :-D

04.02.2017 kl.17:43

Mens vi snakker om gode og dårlige forbilder, synes du det gjør deg til et godt forbilde å henge ut Isabel på denne måten for så å skrive at hun ikke skal forsvare seg? Og hva slags måte er vel egentlig det å oppfordre til diskusjon på?

Victoria

04.02.2017 kl.18:10

Du er tydeligvis imot Isabels måte å leve livet sitt på, hvordan hun står frem gjennom bloggen sin og hva hun mener og står for. Når du velger å skrive hva du tenker om henne, som viser seg bare å være negativt, så blir det et personangrep. Jeg synes ikke du presenterer ditt syn på henne på en god måte. Det kan være støtende for den parten det går utover! Jeg syns personlig at du bør lære å tolerere andre folk. Ikke alle mennesker deler det samme synet og meninger på ting, men det betyr ikke at man bør "skjelle ut" eller skrive ufine blogginnlegg om den spesifike personen.

Liker du ikke det henner har å si, slutt å følg med på hva henner driver med da. Problem solved. Hvis ikke får du lære deg at ikke alle deler ditt syn på dette temaet.

Ikke et personangrep?! ... titlen din heter "Til Isabel Raad" for gods sake.....

MalinMM

04.02.2017 kl.18:23

"Det er fullt og helt lov å innrømme at man har driti seg ut", du skriver det på en måte som at hun MÅ beklage og skamme seg for sine "synder", helt dust.

Jeg er imot plastisk kirurgi selv, men det er jo ganske åpenbart at hun ikke mener at andre burde gjøre det samme. Alle ser jo at hun har operert seg, like greit å være ærlig om det. Selv om hun kan dele litt for mye om akkurat den delen.

Anonym

04.02.2017 kl.18:37

Problemet er vel ikke å operere seg- man gjør hva man vil med sin egen kropp. Det er opp til hver og en enkelt. Men problemet er vel heller at man som blogger er offentlig. Som betyr at mange ser opp til deg. Hvis hun ikke hadde vært blogger, så hadde vel ingen brydd seg heller... så ved å være offentlig, bør man kanskje tenke ekstra godt over hva man skiver. Klarer man ikke det- og klarer man ikke at det blir satt spørsmål rundt det, så klarer man heller ikke å blogge.

04.02.2017 kl.19:10

Å herregud... virker som om du kun skrev innlegget for å få flere klikk og lesere, på samme måte som styleconnection (altså gjennom personangrep)

Henriette Louise Larsen

04.02.2017 kl.20:19

At hun opererer seg er ikke noe hun skal la være å gjøre fordi hun har mange lesere som ser opp til henne, hva hun ønsker å gjøre på privaten er hennes valg og hun har nok sine grunner til å gjøre det. Det jeg der i mot er helt enig i, er at hun ikke trenger å ytre det. En blogger som er veldig flink til å la vær å ytre seg angående inngrep osv er Ida Wulff, og hun setter ganske greit ord på det jeg også mener i dette blogginnlegget: http://idawulff.blogg.no/1456310442_gjr_det_p_privaten_og.html

Som blogger er man nødt til å ta visse forbehold om hva man legger ut, da man har en enorm påvirkningskraft. Så er enig med deg og det Ida skrev den gangen. Gjør det på privaten, men ikke legg detaljerte beskrivelser ut om inngrepene.

Godt innlegg Martine! Du setter ord på det som alltid :)

Camilla

04.02.2017 kl.21:42

"Til Isabel" og "gjerne ha debatt" send hun en melding da vel? Du er en ganske anonym blogger, selvom du har vært med på sykt perfekt og jeg er ikke uenig med deg, men ettersom du legger ut fremfor å heller sende hun en Mail virker det som du skal styrke deg selv og fremme deg selv, ved å få fler leser klikk

lene

05.02.2017 kl.01:06

Er så møkka lei bloggere som alltid skal hakke på bloggere som opererer seg. Hva faen har du med saken å gjøre? Enkelte mennesker velger slike utveier fordi de har komplekser med egen kropp, og føler operasjon er den eneste løsningen. Selvfølgelig er det ikke det, men verden vi lever i nå er blitt sånn, og det er ingenting som kan stoppes nå, uansett hvor mye dere bitcher om det. Har man penger til det, så hvorfor ikke? Dessuten, hvordan mente du Sophie Elise og Isabel skulle kunne skjule feks neseoperasjonene? selvfølgelig ville det blitt ganske så obvious, selv for de unge. Hvorfor kan ikke folk få leve som de vil? Støtter ikke du plastisk kirurgi, så greit! Fint for deg, men for mennesker som ønsker å fikse på noe de ikke er fornøyd med, kan nå for faen få gjøre det dersom de er villig og har penger.

Slutt å mas om det! Helt ærlig, du kommer ingen vei.

Amalie

05.02.2017 kl.01:11

Hei.

Dette her er noe du ikke er nødt å poste på internett, slike ting kan du holde for deg selv, dette gjorde du nok bare for lesere. Isabel har vært gjennom mange ting du ikke vet om, jeg vet hvem hun var før hun ble berømt blogger, bare siden hu er usikker på seg selv, og vil operere, så hater du henne fordi ho har et dårlig selvbilde? Alle vil jo være pene, ho vil også holde oppe bloggen sin, også JOBBEN sin, hun må jo blogge, fordi det er jobben hennes, hun trenger penger for gjeld også. Så hva skulle hun ellers blogge om? En blogger forteller jo hva som skjer i hverdagen, så hun må jo få lov til slikt, syns ikke du burde bry deg i det hele tatt, har du noe dumt å si, bare la være!

05.02.2017 kl.01:20

Du burde sette deg ned med en retoriker som kan forklare deg hvor lite konsensus og hvor mye dårlig argumentasjon det er her. Jeg er ikke fan av Isabel selv, men hun fortener virkelig ikke dette

05.02.2017 kl.03:16

Prøver du å få flere lesere av å angripe Isabel fordi du vet at hun er et perfekt offer? Hva med Sophie Elise? Silikonpupper, botox, nesa operert, leppefylling og helt sikkert en rumpe forstørring der og! Istedenfor å hakke ned på en som nettopp had lagd en video hvor hun innrømmer til leserene at hun ikke føler seg bedre etter inngrepene, så kan du få fler følgere med en god blogg. Jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer med bloggverden hvor de vil starte "debatter" og "feuds" med andre store bloggere for å komme høyere på topplisten. Vær original, peace out.

05.02.2017 kl.07:47

Hvorfor ikke bare sende henne en melding? Det gjor jeg til Sophie Elise da hun opererte rumpen

05.02.2017 kl.10:20

Du, Martine. Lav selvtillit er vondt, og det er tydelig at du har det. Og det unner jeg deg ikke, for det unner jeg ingen. Og, jeg syns at du har all grunn til å være fornøyd med deg selv (hvertfall før dette innlegget). Jeg har tidligere syns du har vært ei kul jente som ikke lar seg pirke på nesa, og åpne seg om ting ikke alle gjør. Men det her er bare for dumt. Lav selvtillit gir deg ikke rett til å disse alle andre som du er misunnelig på, eller som angriper sine problemer på en annen måte enn deg. Jeg sier ikke at jeg støtter det Isabell gjør, men vet du hva? Det er ikke opp til meg å støtte. Det er snakk om en jente som 1) har vokst opp i barnevernet, hatt det forferdelig hjemme, og i tillegg blitt mobbet, spesielt for sin "arabernese". 2) vært på TV, og fått en rekke hat og mobbing, mye som går på utseende hennes, og hun er ung, lett påvirkelig og har lav selvtillit. Og mye penger! Så hun opererer seg. Fucked up? Ja. Sunt? Nei. Men gjør dette henne til en dårlig person? Nei, det er synd på henne. Rett og slett. Og dette innlegget herer bare et slag under belte, spesielt når hun den siste tiden ikke har skrevet om operasjoner, ikke fremmet det, men sagt at hun angrer og at hun ikke vil prate mer om det? Da ser du ditt snitt til å være "på lag" med de kule bloggerne som drar på Vixen, og få litt flere lesere i 15 minutter vel å angripe et kjent og kontroversielt navn. Vet du hva? Det er mobbing av noen som ligger nede

Elina

05.02.2017 kl.13:22

Det er jo sant. Men da burde du nesten skrive ett innlegg om Sophie Elise sin ræv, nese og puppe operasjon også. Og Anna ikke minst, både puppene og musa hennes er jo endra på.

V

05.02.2017 kl.14:01

Vi har samme syn på akkurat dette med kroppspress og videreføringen av det, men dette ble et personangrep... Litt overassket, aldri hatt noe inntrykk av at du var den personen

05.02.2017 kl.14:42

Dette er jo helt merkelig. Og det er ganske åpenbart at du skriver slike innlegg bare for å få fler lesere.

Elena

05.02.2017 kl.14:45

Du er heller ikke et godt forbilde. Dessverre. Ta det opp med den personen det gjelder. Privat. Ikke på en offentlig blogg. Skriv et brev.

Celinede

05.02.2017 kl.15:22

Dette innlegget synes jeg kan sammenlignes med å si: ikke for å være frekk, rett før man skal si noe som er akkurat veldig frekt. Det hjelper ikke å starte med "dette er ikke et personangrep", når hele innlegget lyser personangrep lang vei. Det burde absolutt være mulig å ta denne debatten uten å henge ut en spesifikk person. Husk, mobbing er verken kult eller innafor uansett hvordan en legger det frem.

Cassandra

05.02.2017 kl.16:43

Takk kjære deg for st du skrev dette! Vi trenger flere mennesker som deg.

Lisa

05.02.2017 kl.23:48

dette var modig skrevet, og utrolig viktig skrevet! veldig bra, stå på!!

06.02.2017 kl.13:04

Dette var stygg lesning. Wow. Voks opp!

06.02.2017 kl.14:58

HELT greit (og veldig nødvendig) å ta opp denne kampen, og jeg applauderer deg for det. Det jeg reagerer på er hvordan du (selvom du i starten av innlegget hevder at du ikke gjør det) angriper én person. Jeg ser selv at hun kan virke som et symbol på dette med fremming av plastisk kirurgi, men du må huske på at hun bare er symptomet på en mye styggere, og større sykdom. Jeg ser at du ikke har svart på noen av kommentarene over, noe som er rart i og med at du publiserer innlegget for å (trolig) få ild i glørne. Jeg spør deg likevel (i håp om svar); hvorfor må du ty til angrep på en person, kunne ikke dette vært gjort uten å navngi? Hadde ikke det gikk samme effekt? Du snakker som om du er allvitende om hennes følelser, noe som i mine øyne blir veldig rart å lese. Ellers er det utrolig bra at noen våger å ta denne kampen, for den er viktig.

Lone

06.02.2017 kl.19:54

Jeg er i hvert fall enig med deg enn Isabel fansen på 12-15 år som forsvarer idolet sitt. Stå på! :)

Karoline

06.02.2017 kl.20:22

Jeg skjønner svært godt hvorfor SE ikke blir tatt under samme kam; hun bruker sin stemme, og i senere tid, er hun blitt sitt ansvar bevisst (mer og mer); kontra Raad som utelukkende poster overfladiske blogginnlegg og et "stakkars meg" innlegg i ny og ne. Det er en dritkjedelig blogg med 0 innhold.

Hun er forferdelig lite voksen, og jeg skjønner ikke hvordan noen med så dårlig selvtillit (som hun påstår at hun har) kan poste x- antall "se på meg" snaps ila en dag.

Det er egentlig litt trist også. Jeg håper hun en dag vokser opp, og legger fra seg de "verdiene" hun ytrer til omverden.

11.06.2017 kl.23:39

LOL

07.09.2017 kl.16:27

BRA!! Skulle likt å sett en åpen debatt hvor du og IR, samt kanskje Styleconnection og evnt en part på IR sin side, diskutere dette! Det trenger mange å høre og se. Vi vet så godt hva som er riktig og galt, men jeg tror fortsatt at mange har godt av å se en god debatt med saklige, faktaopplyste påstander og meninger om hva slags ansvar en blogger har. For de har absolutt et ansvar. Akkurat som alle andre som har en jobb, så har alle på sin måte en eller annen form for ansvar.

Skriv en ny kommentar

hits