Favorittbutikker – OSLO

Categories Inspirasjon


 

Jeg elsker å surre rundt i Oslo, gjerne helt alene. Det er så deilig, fint og ikke minst morsomt! Jeg kan tusle i timesvis og hente inspirasjon, ikke bare fra butikkene, men også menneskene. Hvis jeg skal shoppe ønsker jeg alltid stor variasjon, uansett hvor jeg er. Jeg ønsker alltid å besøke de eksklusive butikkene, men også kjedebutikkene og ikke minst vintagebutikkene! 

 

H&M Trend finner du kun på Karl Johan, Bogstadveien og Oslo City. Min personlige favoritt er i Bogstadveien. Jeg elsker basicplaggene til H&M, og jeg som digger collagegensere har vel omtrent kjøpt alle mine der. Når jeg er i butikken i Bogstadveien må jeg alltid titte inn i HM Home avdelingen – De har SÅ mye fint. 

Weekday er perfekt hvis du skal ha basisplagg, og ikke minst kule jeans. Jeg syntes også at de har en del kule statement-plagg, og elsker snittene på klærne deres. De åpnet nylig en ny butikk øverst i Bogstadveien!

Eger Karl Johan. Sukk. Trenger jeg å si noe mer? De har SÅ mye fint, og jeg syntes det er stor variasjon. Elsker å titte innom der og sikle litt. 

Steen & Strøm. Steen & Strøm er kanon! Jeg syntes jeg finner det meste her. De er også veldig flinke til å oppdatere nettsiden sin med både nyheter, tips og inspirasjon! 

Gucci. Ferdig snakka. 

Stress. Hvis du skal ha sneakers er Stress absolutt stedet! 

Mac Cosmetics. Jeg er stor fan av Mac. Jeg syntes kvaliteten er god og jeg elsker leppestiftene deres. Jeg er jo ikke så veldig opptatt av sminke, og heller ikke så flink – men her får du som regel god veiledning, så selv jeg klarer det! 

Day Birger Et Mikkelsen. Trenger jeg å si noe mer? Her får du fantastisk service, antrekk til hverdag og fest – og kolleksjoner som følger trendene. Love it! Stor favoritt. 

Acne Studios. Skoene til Acne er amazing, for det går faktisk ann å trave rundt i de en hel dag – uten å få vondt i bena! Acne har en del unike plagg, og er alltid verdt turen innom. 

Zara, jeg elsker Zara. Zara har ALT. Faktisk. Jeg handler en god del på Zara selv, og de tilbyr alt fra topp til tå. De gjør også en hel del kopier og absolutt verdt et besøk! 

Velouria Vintage. Det var en venninne av meg som introduserte meg for denne butikken i sommer, og jeg forelsket meg med en eneste gang. Her kan du virkelig gjøre en kupp av gamle skatter, unike plagg og ikke minst bare nyte vintagetilværelsen. 

Fretex – Of Course. Jeg er jo en stor Fretexfan og handler mye på Fretex. Jeg elsker gjenbruk og har funnet MYE fint på Fretex. Fretex på Grünerløkka er min personlige favoritt. 

Happy shopping! 

 

// Marty. 

 

1 kommentar

1 thought on “Favorittbutikker – OSLO

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *