Det er sjeldent jeg tipser om noe på bloggen. Det er sjeldent jeg informerer om hvilken hudkrem som er best, hvilken foundation som er best, julegavetips eller hvilket treningstøy som er best. Men i dag er jeg faktisk nødt. 

Jeg ønsker nemlig å anbefale årets julegave, en gave alle kan dra nytte av, en gave alle kan kjenne seg igjen i og som alle kan hente kunnskap fra. For vi har mye, samtidig som vi savner mye. Vi har alle en følelse av lengsel etter noe, eller noen. For hvordan er det å ha en mamma som er fyllik? Hvordan er det å ha en mamma som drikker? Som glemmer, surrer og som du kanskje ofte er sint på. Eller pappa, eller søster, eller bestefar? For vi kjenner alle en eller annen, på en eller annen måte. 

For slutter man noen gang å være alkoholiker? Slutter man noen gang å drikke? Er det mulig? 

Min kjære nabo, forbilde og mamma Julie har skrevet om dette. Hun har skrevet ned alt hun husker, men også de gangene det har vært helt svart. Helt svart. 

Jeg tror vi alle kan kjenne oss igjen, til tross for at jeg ikke kan forstå det. 

“En livsreise som kan være til hjelp og advarsel for alle dem som kjenner noen som er rusmisbruker, det vil si så godt som alle”

Jeg anbefaler absolutt alle å lese boken til Julie. Du kan kjøpe boken til Julie HER

Tusen takk.

 

Innlegget er ikke sponset med annet en fantastisk innputt, kunnskap og kloke ord.

 

// Marty. 

2 kommentarer

2 thoughts on “Fyllik

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *