Klem fra mamma

Categories Tanker 💭

Gjesteinnlegg fra mamma/ 

Kjære jenta mi.

Du er 18 år, pliktoppfyllende og meget hardt arbeidene. Du er den blideste, mest omsorgsfulle og dyktige jenta jeg vet om. Jeg setter stor pris på deg, jeg aksepterer deg og respekterer deg.

Noen ganger byr livet på valg, noen ganger er det vanskelige valg, andre ganger er det lette valg. Ganske ofte blir vi stående og lure på om vi skal gå til høyre eller venstre, men de fleste av oss velger å gå rett frem. Men du er ikke som de fleste, og du har aldri fulgt etter de andre. Noen ganger hadde det vært veldig enkelt for meg om du hadde gjort det, men vi vet jo alle at det ikke alltid er like enkelt. Livet ønsker å lære oss noe hver eneste dag, og det tilbys lærdom i hver eneste krik og krok hvis vi ønsker å være mottakelig for det. De færreste av oss lærer på samme måte, og det er vel opp til hver enkelte av oss hvordan vi ønsker å motta lærdom. Jeg er ikke noe mindre stolt av deg, om du har gått 10., 12. Eller 13. år på skolen. Jeg er stolt over at du er selvstendig, at du tar kloke valg og at du står opp for deg selv.

Les: “Jeg har sluttet på skolen”

Jeg vet at du har stort fokus på å følge drømmene dine og få det til, jeg vet også at du lurer på hva det er å lykkes, og hva det er å få det til. Jeg vet at du vet hva som forventes av deg, jeg vet at du har store drømmer og  jeg vet du har store ambisjoner. Hvordan du skal følge drømmene dine, og dine ambisjoner er det kun du som vet, og om du ikke vet det enda – Så finner du ut av det mens veien blir til. Du skal ikke la deg begrense av andre meninger, forventinger eller av andre som ikke har trua, og du må huske at det aller viktigste er at du har troen på deg selv.

Du har tatt et standpunkt om å slutte på videregående, til tross for at du kun har ett år igjen. Jeg vet, og jeg stoler på deg når du sier at du skal fullføre. Jeg vet også at metoden, og veien du velger nå er den rette for deg. Jeg vet jo at du jobber hardt, så jeg er ikke redd for at du ikke vil få det til – du får jo til det du vil! Du har alltid fått til det du vil. Det viktigste for meg som mamma er at du er frisk, at du ikke stresser deg i hjel og at du har det bra. Jeg vil at du skal gjøre ting som du trives med, og ting du liker – Ikke for alle andre, men for deg selv.

Som jeg har sagt til deg, så kommer snille jenter til himmelen, mens de tøffe kommer dit de vil.

Klem fra mamma 

 

Følg meg gjerne på:

Facebook HER

Instagram HER

Snapchat: Martinehalvs 

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Klem fra mamma

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *