Livet er sårt

Categories Blogg

… Jeg vet det var dårlige oppdateringer fra meg forrige uke. Christian og jeg har flyttet inn i ny leilighet på fredag, formen har vært litt halvveis og det har vært litt spennende møter nå og da. Hverdag. En uke bestående av gjøremål og plikter. Sliten, trøtt. 
Jeg føler rett og slett at jeg ikke har hatt verken tid eller ork til å skrive, eller å blogge. Sannheten er at jeg føler at det har vært uviktig. Uviktig å sette seg ned, skrive og tenke. 
Lørdagkveld fikk jeg en tøff beskjed om at en barndomsvenninne har gått bort, så dagen i går var veldig rar, stille og jeg var veldig forvirret. Sint. Frustrert. Jeg fikk smake på virkeligheten. Det er som om virkeligheten er tullet inn i en fasade som plustelig smeller, eller sprekker. I tusen biter. Tårer. Mørke. Alvor. 

Livet er skjørt, vakkert, hardt og sårt. 

Tusen tårer
kan fortelle hva som skulle vært,
men ikke er.
Tusen tårer kan fortelle
hva vi vet men ikke vil vite.
Tusen tårer kan fortelle
hva vi vil men ikke kan
? og hva vi ønsker,
men som ikke går an.

Tusen tanker kan tenke
på det deiligste minne.
Tusen tanker kan trøste
og be mørket forsvinne.
Tusen tanker kan ønske
men samtidig se:
At tanker og tårer
og alt det som sårer
det sies at det hører livet med.

 

Husk å ta vare på de rundt deg. 

 

– Marty

3 kommentarer

3 thoughts on “Livet er sårt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *