Hva er lykke?

Categories Blogg

Jeg undrer ofte på hva lykke er, og jeg tenker ofte over hva som gjør meg lykkelig. For hva er egentlig lykke? Hvilke valg har jeg tatt for å være lykkelig? Hvilke valg tar jeg hver dag, for å bli lykkelig? Jeg blir lykkelig når solen skinner, når jeg kjenner varme, når jeg er med mennesker jeg er glad i og når jeg spiser god mat. Jeg blir lykkelig av å reise, av å trene og av å ligge i sofaen og se på film. Jeg tror egentlig lykken inntreffer når jeg tar egne valg, og gjør ting jeg ønsker. Jeg tror ikke nødvendigvis at lykken kan listes opp, men at det egentlig er så enkelt som å kanskje ta egne valg, være selvstendig og følge magefølelsen? For jeg er lykkelig når jeg velger å trene, når jeg velger å spise is og når jeg velger og gi noen en klem. Når jeg tar mine valg, og valg jeg er bevisst på og valg jeg ønsker å utføre. Jeg er overbevist over at vi kan kjøpe oss materialistisk lykke, men at det ikke er denne lykken som definerer oss og denne lykken som gjør oss godt. Jeg er for lykken, og heier på lykken. 

Lykken er god.

 

– Marty 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *